Familie is hier! - Reisverslag uit Byron, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Familie is hier! - Reisverslag uit Byron, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Familie is hier!

Blijf op de hoogte en volg Lone

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, Byron

Was het het feit dat het al aan mei was wat ik niet kon geloven? Of dat ik mijn tantes en oma weer ga zien na bijna 10 maanden? Allerlei gevoelens en gedachten spookten door mijn hoofd. Van gezonde spanning om mijn familie weer te zien tot een beetje verdriet dat het al eind mei is, wat betekent dat het naar huis komen wel heel dichtbij komt.

Weken, meer maanden, hebben we hier naar toe geleefd en het leek zover weg toen ik 25 januari een mail kreeg met het idee om deze kant op te komen. Dat was 4 maanden. Vanaf de eerste seconde dat het maar mogelijk was stond mijn familie hier al te springen, zelfs onze vrienden, en zaten ze al lijsten te maken wat we allemaal konden doen, met goed en slecht weer. Weken overgepraat en dingen voor geregeld, en nu was het daar.

Hoe dichter het bij kwam, hoe hyperder iedereen werd. Het ergste stuk van de komst begon de avond ervoor tot de seconde dat we thuis met ze waren, wat? Opruimen. Alles werd opgeruimd. Van slingerende glassen tot alle kleren, tot mijn kamer, die er trouwens nog nooit zo spik en span heeft uitgezien, tot zelfs de recycle bakken die werden verplaatst naar de garage, want dan stond dan zag de kamer er netter uit. Die bakken staan daar sinds altijd.. Maar de tafel was ook al een week van te voren gedekt met de mooiste borden en zelfs silver bestek en veel versiering. En hoe dat ook klinkt voor jullie, toen kwam het op mijn uiterlijk aan. Want ik moest er niet uitzien alsof ze me niet hadden verzorgd de afgelopen maanden is wat me vertelt werd met een lach. Dus, een uur eerder op, misschien was dat het ergste stuk, om mijn haren te wassen met een of andere speciale conditioner, mijn haren speciaal te doen, en mooie kleren aan. Jaja, het is een werk. Ik vond het onwijs schattig moet ik zeggen.
Toen ik binnen kwam lopen met mijn familie, mijn nederlandse, nadat we ze hadden opgepikt van het vliegveld, en we de spullen hadden afgezet bij hun huis, het huis van mijn amerikaanse oma, stond iedereen klaar om gedag te zeggen. En het huis? Spik en span, tv kast dicht, muziekje op, alles tot in de puntjes mooi en verzorgd. Fan-tas-tisch.
‘T was 30 graden dus na wat vorstellen en kletsen hebben we dat voortgezet onder de willow tree. En ik mocht ze rijden met de gator! Dat maakt me altijd zo vrolijk. Maar, de willow tree is een prachtige plek aan het water met prachtige uitkijk op de tuin en het huis. Heerlijk. Na onze tour door de tuin op de gator om alles te laten zien hebben we heerlijke pork gegeten om na het kletsen richting bed te gaan.
Zaterdag zijn we naar Lake City gereden. Bente, Evelien, Bebe, ik, en Cari in de tour bus, wat betekende dat we meer zagen terwijl de andere meteen naar Lake City reden met de boot. Wij hebben gestopt in Pine Island waar ik eerst woonde bijvoorbeeld. Toen mijn gastmoeder aan kwam met een plan om naar Lake City te gaan was ik erg enthouiast, want ik was er ook nog nooit geweest, in hun huis, maar vroeg me aan de andere kant ook af hoe we met z’n alle, 8 personen, in godsnaam moest passen in een vakantiehuisje. Maar toen we daar aan kwamen was ‘ie zorg in een seconde weg. Prachtig huis aan ‘t water, de Mississippi river. Het voelde alsof ik op vakantie was; heerlijke zon, hartstikke warm, een 2 uur-lange boottocht, buiten lunchen, ijsje halen op de fiets, avond wandeling met m’n amerikaanse zus, vuurtje, s’mores (met marsmallows), buiten spelletjes spelen, korte broek, uren buiten zitten kletsen, en buiten eten en grillen. Echt, ik vond het een perfecte dag. Het kon voor eeuwig duren, maar het was op een gegeven moment toch echt tijd om met oma te gaan slapen.
Zondag haalde het vakantie niet weg. Lekker langzaam wakker worden, even buiten wat lezen of gewoon zitten, ontbijten buiten, en genieten van het uitzicht en alle fluitende vogels. Om na een heerlijke douche een fietstochtje te maken om de buurt te verkennen. Ik heb zoveel liefde voor een fiets gekregen dit jaar, kan niet wachten er weer een te hebben.
We hadden een heerlijke zondag middag, op de terugweg hadden we weer de tourbus. Dit keer stopte op andere plek, als bij de rails waren ze ontzettend gave motors hadden trouwens, the eagle center om the eagles te bewonderen, in Wisconsin om heerlijk te lunchen en ijs te eten, oude ronde boederij (daar zijn er heel weinig van over), en in Kellog bij een hele oude speelgoedwinkel. Klinkt raar, maar allemaal oude spelletjes en dingen, heel leuk, en zelfs een handgemaakte draaimolen, dus daar moesten we natuurlijk ook even in. En toen was de middag alweer voorbij, dus na de beste steak van de wereld te hebben gegeten, jaja maar gastvader is een goede griller, was ‘t tijd om de oogjes te sluiten, want maandag was het vroeg dag. Om half 9 waren we onderweg om vervolgens een Amish tour te hebben, wat veel leuker en interessanter was dan verwacht. Daarna zijn alle onze hollanders uit eten geweest voor echte amerikaanse burgers, blijkbaar de beste uit onze stad!
Mijn gezin hier, ik, en mijn nederlandse familie waren niet de enige die allemaal naar dit tripje uitkeken, maar al onze familie vrienden ook. Oftewel, ze moesten mijn familie ontmoeten. Dus in plaats van onze normale zondag dinner, deden we dat maandag met 4 gezinnen. Heerlijk vlees, geklets, en gelach! Leuke avond, vond ik althans.
Dinsdag was alweer de laatste dag, dus ik had maar een dagje school geskipt, om eerst mijn familie mee te nemen naar Otto’s bakery, de plaatselijke baker, om daarna mijn school te laten zien. ‘s Middags hebben we wat gelunched en zijn we daarna naar t noorden gereden, eerst Winona voor de oude covered brug en daarna the twincities, om de mall of America te bezoeken. Dat moet je toch zien als je on Minnesota bent geweest en daarbij moesten we Bebe op de foto bij een Bebe winkel! Dus nadat dat allemaal wat gelukt en we rond hadden gelopen, hebben we heerlijk gegeten. Hoeveel het hoofdgerecht ook was, ik heb altijd ruimte voor een toetje. Dus ik bestelde een brownie. Vergeten dat ik in Amerika was.. D’r kwam een portie aan, wat zo groot was als mijn hoofdgerecht, niet normaal. ‘T was maar goed dat ik 1.5 uur kon zitten in de bus naar huis..

Het waren heerlijke dagen samen en het weer was eindelijk perfect, gelukkig is het zo ook gebleven. Dankjewel tantes en oma voor jullie komst, ik heb genoten.
Veel liefs xxxxxxxx

  • 04 Juni 2014 - 22:41

    Tante Bente:

    Nou, dit verslag kan ik lekker linea recta kopiëren voor mijn fotoboek ☺️. Dankjewel Lone en dankjewel Amerikaanse familie en vrienden voor het gastvrije onthaal en de onvergetelijke dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 4125
Totaal aantal bezoekers 66032

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: