Chocolade maakt alles goed! - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Chocolade maakt alles goed! - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Chocolade maakt alles goed!

Blijf op de hoogte en volg Lone

23 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

'Alejandro, Alejeandro' klonk het tijdens het volkslied of volksgezegde, wat blijkbaar elke vrijdagochtend wordt gedaan, vanuit een hoekje uit de klas. Lekker onbeschoft dacht ik, totdat ik er achter kwam dat bij iPhone wat aandacht nodig had. Fijn die nieuwe IOS7.. Als ie dan al ineens muziek wil afspelen, wat niet eens op m'n Iphone staat, doe dan wel een beetje goeie, waardige muziek.
Ik ben ook weer het onbeschofte meisje met de slechte muzieksmaak. Thanks!
De vrijdagochtend begon weer lekker, en waarom zouden we het dan ook niet zo afsluiten?
Na een trouwjurk gevonden te hebben, een mooie ring en een prachtige oak verder, mocht ik argumenten verzinnen voor abortus (Ik zit dit woord van het engels naar het nederlands te vertalen, dit geeft maar weer aan hoe goed het met mijn engels is gesteld (of hoe slecht het mijn nederlands is gesteld, maar ik kijk liever positief)), om daarna een educatieve les engels te volgen, en daarna weer lekker alles eruit te zingen, zodat we het laatste uur mijn eerste Ecology toets konden maken. Om vervolgens na 3 keer nogmaals te proberen mijn project te uploaden tot mijn site. Ja jongens, die ipads zijn heel leuk als het wifi goed werkt.
Woensdag 2 uur aan een mooie brochure gewerkt over geslachtsziekten en voorbehoedsmiddelen (heel raar om dat allemaal in het engels te doen en te leren), om alles kwijt te raken op de computer, dus donderdag heerlijk gestresst opnieuw beginnen.
En waarvoor? Ik kon hem vrijdag niet uploaden voor de deadline van 3 uur door problemen met het internet, om vervolgens de hele school door te zoeken, want ja nieuwe school, geen idee waar een soort lerarenkamer ofzoiets is, om erachter te komen dat de desbetreffende leraar op de basisschool was voor American Football. Maar met mijn goede instelling, heb ik het toch maar even netjes gemaild dat er compliacties waren. Dat heb ik weer, hoor.
Maaroke, nieuwe week, nieuwe kansen.
Het is allemaal nog een beetje zoeken met je huiswerk uploaden naar het goede vak, onder de goeie map en op tijd. Maar, met sommige probleempjes soms, moet ik zeg dat voor de rest die ipad voor school heerlijk bevalt. Alles handig bijelkaar en geordend, en het weegt bijna niks, daarbij tussendoor op Facebook en instagram, om mijn nieuwe vrienden toe te voegen, die mij vol enthousiasme als hun vriend willen, is ook best leuk!

Ach, vrijdagavond maakte mijn hele dag weer goed, samen met moeders naar de kerk. Een stap zette ik er binnen, om verliefd te worden. Een tafel vol chocolade, van aardbeien in chocolade tot brownies. Een woord heb ik ervoor; HEMELS!
Onder genot van mijn heerlijke bordje chocolade, die natuurlijk nog 3 keer werd bijgevuld, leren schilderen. Jaja, d'r komen steeds meer dozen bij voor alle spullen die mee terug naar huis moeten. Ach, maar dat zijn zorgen voor later! Over 9 maanden start ik gewoon mijn eigen winkel!

Want tja, zaterdag.. Zaterdag kreeg ik HET nieuws! Ik hoef carnaval dit jaar helemaal niet te missen, ik heb het gewoon wat eerder!
Mijn dag kon niet meer stuk! Samen met mijn broers en zijn vriendin, ook mijnes, maar op een andere manier, van alles geprobeerd. En zo'n pruik gaat er echt komen hoor jongens, al is het alleen om als souvenier mee terug te nemen! Ik vind hem helemaal te gek, en er moet er toch eentje matchen met een van de 6 dagen?
Want tja Lone, waarom vier je nu al 'carnaval'? Volgende week, 30 september is het 'homecoming'-week, dat houdt iedere dag kleed je naar het thema, van superhero tot klaskleur (groen) en van Hawaiian tot Schoolspirit (blauw en goud) om de week af te sluiten met de football wedstrijd van het jaar! En het is niet van oh een groen shirt aantrekken of een hoela ketting om en Volia. Neenee, het is Amerika he! Alles is groot, de winkels hangen vol met allemaal verschillende pakken, voor alle soorten en maten. Zo ook voor honden.
Je voelt hem al aankomen, ik ben zo lief geweest om ze over te halen de honden ook in stijl te doen. Dus voor iedere hond een pakje, tja, dan moet je maar niet een deel van mn ugg op eten. Snotjong.
Zo beginnen we de maand oktober, en hoe sluiten we hem af? Tuurlijk, Halloween! Gewoon nog een verkleedpartijtje! We gaan binnenkort naar de Halloween Express waar ze alle pakken hebben die je maar kunt verzinnen, en ik heb ook een klein schattig, opblaasbaar Skelet Pompoentje voor bij de deur! Ik heb zin in oktober hoor! Oktober is mijn maand, ik ga ze is laten zien wat echt verkleden is als carnavalster!

Gelukkig was vrijdagavond niet de enige chocolade van het weekend, stel je voor een dag zonder chocolade?
Vanochtend het beste amerikaanse ontbijt op, mjn dag was meteen perfect!
Chocolade toevallig? Of bacon? Of een keer gezond en wat aardbeien? Nee nee jongens, niet een daarvan, maar gewoon allemaal! Bacon en Aardbeien gedipt in chocolade. En ik zie jullie gezichtjes vies wegtrekken, maar niet oordelen voor je het hebt geproeft. Het is het beste van 2 werelden!
En de hele familie deelden mijn mening, wat heb ik toch goeie ideeën en impact op de familie. Zo'n goeie invloed, dat bleek vandaag wel weer toen ik te horen kreeg dat ze niet zoveel chocolade aten winds 31 dagen geleden, want ik ben vandaag officeel een maand bij mijn gastgezin. Nou, nu snap ik ook precies waarom iedereen zo blij is! Niet door mij, hun nieuwe zus/dochter, een beetje misschien, gewoon door de chocolade, want dat maakt iedereen gelukkig!

Na al die chocolade verdient mijn lichaam wel wat rust, voordat het puistjes gaat produceren, want daar zitten we echt niet op te wachten. Vooral niet nu ik om de 3/4 weken mijn wenkbrauwen moet, ofja ga, waxen, daar helpen puistjes niet echt bij.
Vanochtend sou mijn moeder me wel helpen met mijn wenkbrauwen, spul opgewarmt, op/langs mijn wenkbrauwen gesmeerd, wat erg warm aanvoelde, om toen pas te vertellen dat het best pijnlijk kon zijn. Voordat ze het stukje opgedroogde wax ook maar had vastgepakt om eraf te trekken, greep ik d'r bij de arm. Na wat in en uit ademen mijn oogjes gesloten, en wel 100x herhaald; 'Wie mooi wil zijn moet pijn leiden.', Goh, maar na wat pijnlijke secondes verder, heb ik nu weer mooi gevormde wenkbrauwen.

En dan ga ik nu met mijn chocolade gevulde lichaam en met mooie gevormde wenkbrauwen, mijn 32e nachtje hier doorbrengen, hier in mijn grote reuze bed, die niet meer weg te dromen is, en die al steeds meer wordt gevuld door mijn vet, stomme chocolade! Maar zelfs daar is chocolade goed voor, het laat je echt gebruik maken van je bed!

Een lekkere chocoalde zoen vanuit Amerika!

  • 23 September 2013 - 12:39

    Sonja:

    Hoi Lone

    Het boek moet er komen, leuk om te lezen, ikzelf vindt de Nederlandse chocolade lekkerder.
    Maar dat zal voor jou de pret niet drukken. Lieve groet


  • 23 September 2013 - 17:43

    Inga:

    wacht even welke uggs???


  • 23 September 2013 - 19:53

    Mirjam:

    Leg eens uit waarom dat kerk wat genoemd???
    Klinkt lekker die chocola, maar of ik dat als ontbijt wil.... Nee, denk t niet.
    Veel plezier met de homecoming!
    En ach, dat ze zeggen dat ze veel chocola eten, Jane schreef ook dat ze nooit eerder zoveel friet aten....

    Xxx

  • 23 September 2013 - 20:03

    Carin :

    Hoi Lone!

    Lekker hoor al die chocolade! Maar waar ik meer in geïnteresseerd ben zijn die pruiken! Geweldig! Daar moet je een handeltje in beginnen. Dan bestellen wij ze iig en maken wij de blits met de Carnaval.

    Groetjes Carin

  • 23 September 2013 - 22:20

    Mirjam:

    Goed idee Carin! Welke neem jij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 66071

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: