De tijd vliegt, de week is al weer bijna voorbij.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu De tijd vliegt, de week is al weer bijna voorbij.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt, de week is al weer bijna voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Lone

20 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

Bbbb-ibberend naar de auto lopend, angsten dat ik weer ziek werd, begon maandag weer onze schoolweek al heerlijk, we hadden nog geen 5 meter gereden of we stonden stil langs de weg. Nee nee, geen autopech hoor, anders had ik natuurlijk met al mijn stoere, sterke meisjeskrachten de auto gewoon naar school geduwd, maar dat was het probleem niet. Gelukkig, want dan was ik als een ijspegeltje aangekomen. Maar de autoruiten waren zo beslagen, dat we moesten wachten tot de auto was voorverwarmd en we met een doekje over de beslagen ramen konden, die waren gewoon half bevroren. Nier gek dus dat ik het koud had.
Gelukkig was het in school totaal niet koud, en stonden de haren op m'n armen, ondanks dat ik mijn lekkere trui droeg, ook totaal niet omhoog van de kou.
Maar, 's middags heerlijk op de ipad onder een dekentje op de bank voor de tv mijn huiswerk gemaakt, met niet te vergeten: Chocolade.
Ik weet niet wat Amerika met me doet, maar het geeft me enorme lust naar chocolade. Moet ik ook wel zeggen dat ze hier hele goeie chocolade snacks hebben, de chocolate chip cookies hier zijn 394 maal beter dan onze nederlands, en ze hebben hier de zo geheten 'powerberies', in een woord: hemel. En er zit vitamine C in, dus zo ongezond is het allemaal ook weer niet.
Maar het kan natuurlijk niet op tegen onze (chocolade) pepernoten, stroopwafels en drop. Toen ik vanmiddag 2 verhuisdozen van de postbode kreeg, om ze vervolgens direct te openen, en ik daarin ons nederlandse snoepgoed vond, begon mijn hart toch wel even sneller te kloppen hoor! 6 zakken snoep in totaal, ik ben benieuwd hoelang ik ermee doe, want 'nog eentje' maakt nooit uit.
Ach, wat maakt het ook uit? Ik heb deze week 3 uur mogen dansen, dus er is weer goed wat af, dan kunnen we dat er ook weer lekker aan teen, bedoel, we dansen niet voor niks he!
Pratend over het dansen, heb ik eigelijk er niet echt bijzonders over te vertellen. Behalve natuurlijk dat ik ze even de echte, Nederlandse dansmoves heb geshowd, en laten zien hoe je moeten dansen, was het een normale dansles, met een niet al te grote groep!
Het was leuk, en goed om een beetje te bewegen, maar het is wel even anders dan jaren lang met de zelfde groep en docent te dansen. 'Verandering houdt de geest jong!'
En misschien, na al het rekken en strekken, ben ik nog wel een paar milimeter gegroeid ook, in de lengte!
Na 1.5 uur dansen, 2 avonden lang, heb ik wel weer wat leuke meiden ontmoet, maar was ik bek af.
Dinsdag ben ik meteen naar mijn bed gelopen, er opgeploft, en om 5.48 werd ik gewekt door mijn wekker, in mijn danskleren, met al mijn spullen (iPad, iPhone, badjas etc) over me heen en naast me. Om vervolgens voor het eerst als een echte Amerikaan naar school te gaan; joggingbroek aan, trui erop, uggs aan, geen make-up en je haar ergens opgepropt op je hoofd, oftewel lekker in je 'ik ben net uit bed'-outfit. En wat is dat lekker zeg, vooral omdat niemand er raar van opkijkt. Het mooiste is nog, hoe 'n stofzak ik me dan ook voel, ik krijg complimenten nog steeds over m'n kleren en uiterlijk, de amerikanen zijn echt dol op de europese stijl.
Helemaal goed dus, dat de verhuisdozen niet alleen waren gevuld met stroopwafels, drop en pepernoten, maar dat er ook nog een boel, winterse, kleren bij zaten. Wij komen die winter wel door, ook al heb ik daar na maandag toch wel een beetje mijn twijfels over. Als het nu al begint..

Maar, op mijn winter kleren, extra vitamines voor in de winter en de door mijn zusje zelfgemaakte knuffel, die me lekker warm gaat houden, na, heb ik woensdag, een echte victoria's secret badjas gekregen. Dus die winter komen we niet alleen nog een beetje warm door, maar ook onwijs 'fabulous'!
Iedere keer als ik mijn bed uitkom of thuis kom, trek ik 'm aan, en voel ik me heerlijk!
Ik ben momenteel, door de badjas en de verhuisdozen, met een hele goed gevulde inloopkast nu, echt het gelukkigste meisje op aarde! Je inloopkast inlopen, en overal kleren zien liggen, geeft zo'n goed gevoel!

Vandaag was het, voor de eerste dag deze week, niet koud, het was met blote benen, nog gewoon te doen. Dat geeft je toch altijd een beter humeur. Al was 'ie al weer snel verpest toen ik mijn eerste toets voor me kreeg.
Maar het heeft me, op de stof na, nog wel echt wat geleerd. Ik moet eerlijk toegegeven, iedereen zei tegen me, amerikaanse schoolsysteem is makkelijk vooral voor een VWO-studente. Dus ik kom hier vol zelfvertrouwen, 3 weken geleden alweer, aan, om toch te zeggen dat ik het best lastig vond. Mede dankzij het engels, maar ook de stof niet echt. Totdat nu blijkt, dat Lone het voor d'r eigen heel moeilijk maakt. Ik denk gewoon te moeilijk. Nu wil ik niet zeggen dat het nu heel makkeljk is en zonder dingen doen 'A+' haal, maar het gaat toch een stuk makkelijker als je weet dat je dingen letterlijk moet leren. Alles staat letterlijk n de tekst, en komt letterlijk terug. Ook wel een beetje saai hoor, normaal was het begijpen van de stof voor grotendeels al goed, en met je eigen fantasie kwamen er nog leuke verhalen uit ook, maar nu is het wat meer 'stampen'. Lone kan daar wel aanwennen hoor, ik heb nog nooit zo snl opdrachten gemaakt, gewoon de zinnen uit de tekst overnemen zonder echt na te denken, dat hebben alle blondjes nodig toch?

Niet alleen ben ik heel gelukkig met dat, het beste is eigenlijk nog dat ik amper hoef te leren. Voornamelijk bestaan mijn lessen touch wel uit films kijken: Teen mom, Planet Earth, romantische films, ik hou d'r wel van. Een beetje zingen in het koor of leren over wat je moet doen in een relatie bij life, hoe kinderen worden gemaakt en geboren, en wat je eraan kan doen bij child development. Maar het beste is toch wel, dat ik gewoon bezig ben met een trouwerij plannen, met alles erop en eraan. Moet je voorstellen dat je anderhalf uur lang een les hebt, waar je mooie jurken of pakken gaat zoeken? Trouwringen of een huwelijksreis plannen? Ik kan wel wennen aan het amerikaanse leven hoor. Je hoeft je niet mooi te maken, in je 'pyjama' naar school om een beetje films te kijken en bruiloften te plannen. Het is alsof ik in een film leef, maar zo is het amerikaaanse leven dus echt!

Ik ga lekker slapen met mijn 'nieuwe' teddy beer, zodat ik nog een beetje fit ben bij mijn nieuwe vrienden, mijn laatste dag voor het weekend!

De tijd vliegt, de week is alweer bijna voorbij..

Kusjes!

Oh enne, voor de ABN'ers onder ons, het spijt me voor de spelfouten en rare woorden, maar door de makkelijke wisselingen van mijn nederlandse naar engelse toetsenwoord, ja ik heb het allebei, want ik schrijf het allebei, wil 'ie nog weleens woordne veranderen.
Mocht je je nou erg storen, laat het even weten, dan kan ik wel een uitzondering maken, en je mien exclusive 'voor-premieré' van mijn verhalen sturen, zodat je het kan verbeterne voordat het het internet opvliegt!

  • 20 September 2013 - 15:55

    Silvia:

    Zoals gewoonlijk weet gezellig om te lezen!!! je doet het goed hoor meisie hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 66058

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: