Mijn eerste week. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Mijn eerste week. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week.

Blijf op de hoogte en volg Lone

29 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

Zo, daar liggen we dan weer in het grote tweepersoonsbed, natuurlijk met m'n fantastisch m&m kussen.
Dalijk mijn oogjes sluiten voor de 8e nacht alweer. Een week geleden lag ik hier voor t eerst, doodmoe en bedenkend waarom ik in godsnaam 3 matrassen en 6 kussens had. Nou, daar kwam ik al snel achter! Na de week kan ik het omschrijven in een woord; Perfect! Geen bed tipt aan deze!

Voor mijn 'een-week-jubileum' heb ik een prachtig cadeau ontvangen, waar ik apetrots op ben!
Vanaf nu ben ik officieel lid van de familie, dus vanaf nu heb ik een officiële sleutel van het huis.
Ik kan je toch echt vertellen, dat toen ik net de sleutel voor het eerst in de deur stak en de deur opende, het echt voelde als thuiskomen.

Terugkijkend op de laatste week, was het ontzettend heet (gemiddeld 38C), maar als zeg ik t zelf, heb ik stiekem al veel heb geleerd, mijn 'comfort-zone' heb ik verbreed en ik ben denk ik toch ook gegroeid als mens, niet in de lengte, ik blijf jullie ukkepuk, maar wel in de breedte. Dit gaat echt een 'vet' jaar worden!

Vorige week nog verlegen en stil aan t eten, een beetje vragen beantwoorden over nederland en vertellen over verschillen, zitten we nu al heerlijk te lachen, te gieren en te brullen met echte familie gesprekken!
Ook mijn kamer, vorige week nog netjes en nieuw, en nu vol met mijn spullen en mijn foto's wat het echt mijn kamer maakt, en als je binnenkomt, ook echt denkt dit is mijn kamer, ik ben thuis!

Ik vind alleen deze ervaring echt al prachtig, hoe een 'vreemd' gezin je kiest, aan de andere kant van de oceaan, nooit elkaar gezien, en na een week al echt als je thuis voelt en als je familie waar je al je hele leven komt.
Daarbij, is het leuk om 2 extra broers te hebben en een thuis aan de andere kant van de oceaan, en om te merken dat ze zo liefdevol en behulpzaam zijn, ze leren je een hoop en proberen je alles naar je zin te krijgen, en staan ook echt open voor ideeën en 'mijn cultuur'.
Ze kennen zelfs al 3 worden; schatje, gezondheid en stofzuiger.

Tja, Lone, waarom leer je ze het woord stofzuiger en niet goeiemorgen ofzo?
Nou, dat zal ik eens vertellen jongens en meiden.
Het Engelse woord; vacuum, als ik dat mooi probeer op t Engels uit te spreken klinkt het als 'Fack m'. En om nou geen ruzies de eerste week uit te lokken hier in Amerika, heb ik ze het Nederlandse woord maar geleerd, zodat ik 'vacuum' niet meer hoef te zeggen. Zodoende.

Ik ben benieuwd naar wat dit jaar me nog meer gaat brengen, het enige wat ik weet is dat het echt te gek wordt met mijn ('over-oceaanse') familie. Ik ben thuis, ookal ben ik 7232728 km weg van huis.

Ik ben geen Loner in Amerika meer, ik heb mensen. Ik heb een familie. Een familie hier. Een familie waar ik dol op ben. We gaan een geweldige tijd tegemoet. Een geweldige tijd met veel nieuwe ervaringen en leerzaamheden.
Ik hou jullie op de hoogte van alles.

Een dikke kus voor mijn familie en vrienden in het kikkerlandje!


  • 30 Augustus 2013 - 10:24

    Silvia Pratt:

    Wat heerlijk dat je je al zo thuis voelt en dat je nieuwe 2e familie zo lief voor je is :)

  • 30 Augustus 2013 - 22:30

    Kat On Toer:

    Wat kun jij vermakkelijk schrijven! Leuk om te lezen en te ondervinden hoe het in de states gaat. Dikke kus van ons zes. Nu nog in frankrijk, morgen voor 2 wk in spanje! Lfs, xxxx

  • 02 September 2013 - 21:49

    Evert Wijtvliet:

    Ha Lone,

    Ik kreeg een mailtje van Aloys met een verwijzing naar deze pagina. Echt leuk om te lezen hoe het met je gaat. En zo te zien en lezen is het helemaal geweldig. Echt fijn voor je. Het zal een wijze levensles worden waar je met veel genoegen op terug zal blijven kijken.

    Succes met alles.

    Evert Wijtvliet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 66104

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: