Vakantie is over.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Vakantie is over.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Vakantie is over..

Blijf op de hoogte en volg Lone

02 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

De puistjes beginnen te groeien, de 'wat-moet-ik-aan'-stress begint te borrelen, het piekeren komt op, het vervellen begint, de wekker wordt gezet, het slechte haar begint te groeien en de zenuwen beginnen te komen, oftewel, School staat ook voor mij, na ruim 10 weken vakantie, weer voor de deur!

Je kent het wel, alles gaat nu tegenzitten, althans voor je gevoel, je bent er alleen wat meer mee bezig..
Ach, de wekker is gezet om 05.46 (Lone houdt niet van hele getallen op de wekker), tijd zat dus, zeg ik nu..
Mijn tas is ingepakt, de iPad ligt aan de lader, jaja ik heb een school met ipads, de kleren liggen klaar, die morgen nog 389x veranderd zullen worden maar t gaat om t idee, en o wacht, we beginnen al, mijn lunch ben ik vergeten klaar te maken!
Goed begin, dan de wekker nog maar wat eerder zetten(5.41), want ik hou me aan mijn goeie voornemens, ook dit jaar, netals ieder ander, heb ik die weer;
- een appel en sandwich naar school, niet schoollunches kopen, en s avonds klaarmaken!
- minstens 3x per week sporten.
- niet te veel snacken.
- netjes huiswerk maken.
- op tijd naar bed, vooral voor dag 1!
Nou jongens, t laatste punt is al mislukt, en punt 1 eigelijk ook, altijd hetzelfde verhaal!

Dalijk toch maar mijn oogjes even sluiten voor die kleine 7 uur,
Dromen over t afgelopen prachtige weekend!

T begon vrijdag al goed door heerlijk, met opa en oma, uiteten te gaan, waar ik mijn nieuwe lievelingseten heb ontmoet; Fried Pickles (gefrituurde augurken)! Afgrijselijk goed!
Zaterdag hadden we een heerlijk relaxdagje om ons wat op te laden voor zondag, want ik heb net als 3/4 Minnesota The State Fair bezocht!
9 uur lang lopen en door duizenden mensen wurmen om prachtige kraampjes te bewonderen en dingen te leren onder genot van alle soorten fastfood! En dan denk je vast, lekker een hamburger en friet. Nou nee.
Alles was in het formaat x7, ook nog eens op een stokje en t liefst gefrituurd en/of met chocolade! Ik bedoel, bacon omringd met chocolade, wie verzint zo iets?! Evenals de gefrituurde augurken eigelijk, maar ook dat was met chocolade er bovenop?' Suikerspinnen, niet onze lekkere roze, nee met een of andere giftige smaak?' Water, niet als bij ons, gewoon met de geur en smaak van zwembad water?! En laten we vooral geen gezond eten verkopen! 'Maar na zondag zouden we gezond gaan eten, ik moest vooral nu genieten en ongezond eten' was de reactie toen ik om gezond eten vroeg (dat gebeurt ineens heel vaak.) Ik beloof je, t is fantastisch om te zien en te eten, t is zo anders, er gaat een wereld voor je open. Een echte dikke Amerikaanse wereld!
En nog die bijgekomen van die aparte, nieuwe ervaringen waar ik m'n ogen heb uitgekeken, hebben we vandaag de mall of america bezocht! Dat is de grootste mall van heel Amerika! Je kan je niet voorstellen hoe groot t is, en zit serieus een pretpark in!
T voelt als je thuis, met 520 winkels en ruim 50 restaurants, ik ben serieus verkocht! Maarja, na 6 uur lang daar te hebben genoten, zijn we Amerikanen of zijn we Amerikanen, om geen zin te hebben in koken en lekker bij de Mac Donalds te belanden! Neenee, we beginnen gezond vanaf maandag. T mooiste is dat we als lunch patat met kip/vis aten bij de Ikea..

We gaan hier van avontuur in avontuur en denk maar niet dat als je s nachts slaapt je rust hebt hoor.
Zaterdag op zondag, 9 uur lag ik op Bed op zaterdagavond, gek maar ik was kapot! Maar goed ook achteraf, want om 2 uur werden we gewekt door de bliksem. Als je me ergens niet vrolijk mee maakt is t dat wel. Alleen, in m'n mega bed, flitsen ziend, knallen horend, bleek dat ik ook nog eens naar de wc moet. En jullie vragen je vast af waarom ik dit vertel of lezen gewoon niet meer verder, ik zeg je; dit is mijn grootste avontuur dit jaar, en die moet ik delen! Ik zeg je toch, dat t toch wel een beetje eng is, je merkt dan dat t niet jouw huis is. Ik, zo lief als ik ben, denk netjes beneden te gaan, zodat ik niemand wakker worden. Heldensokken aangetrokken en m'n telefoon als zaklamp, loop ik zo zacht als ik kan naar beneden, de bocht op bij de trap, hoor ik geluid.
Ik heb 3 seconde in shock gestaan, om daarna te bedenken wat in godsnaam te doen. Bang voor inbrekers, dacht ik ik laat ze die girlpower zien. Met een hart die in mijn keel klopte, liep ik de woonkamer heel dapper en breed in, om vervolgens mijn 'vader' als een schattige mannetje met de honden te liggen slapen.
Ondertussen, had ik het bijna in mijn broek gedaan, niet alleen van angst, maar van extreem hoge nood!
En de rest van de nacht heb ik genoten van t onweer en heb ik bijna hartslag langzaamaan weer op orde kunnen krijgen. Dat was me een nacht, en die 9 uur lopen op de State fair daarna is geen aanrader..

Alle angsten, schrikmomenten, maar ook, de vele gekke, leuke en lach momenten zijn langzaam verwerkt. Dus ik ga dromen, niet alleen over t afgelopen weekend, maar ook, over deze fantastisch vakantie; Van Turkije naar New York tot Pine Island, en tussendoor de afscheidstijden in Nederland met al mijn lieve vrienden en familie, maakt t onvergetelijk! Iedereen bedankt!

Een kus van een heel zenuwachtig, maar benieuwd meisje!

  • 03 September 2013 - 07:48

    Mirjam:

    Heerlijk om dit te lezen, als je net gerend hebt voor de trein omdat je te laat vertrok, aangezien Mikkel tijdens t ontbijt nog even frans overhoord wilde hebben. Dan ga je zitten, opent je mail en gaat rustig zo'.n heerlijk verslag lezen en je komt meteen tot rust met een.lach op je gezicht.
    Succes met de 1e schooldag! Xxx

  • 03 September 2013 - 13:27

    Silvia:

    Nou je hebt het er maar druk mee hahaha heerlijk toch!!! En die mall staat me wel aan love shopping!! Nou meis ik hoop dat het allemaal meevalt zo een eerste dag heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier!!! lieve groetjes uit nijmegen x

  • 03 September 2013 - 13:49

    Fadhili Sing :

    Awesome om dit te lezen, het is kwestie van wennen, komt wel goed met jou. Succes met je eerste schooldag!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 66103

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: