Eerste schoolweekje. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Eerste schoolweekje. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweekje.

Blijf op de hoogte en volg Lone

07 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

*BURPPPP* galmde het enkele secondes door de keuken gisteren, 2 weken, wonder boven wonder, kunnen inhouden, maar helaas.. We begonnen het avondeten weer netjes. Ach, het ijs was meteen gebroken, en er was meteen een gespreksonderwerp. Alles positief bekijken, he?! Daarbij, nu weten ze het, en op een of andere manier ben ik vanaf nu weer lekker op dreef, maar ze kijken er niet raar van op. Het is, ofja was, tenslotte een 'mannenhuis'!

Helemaal uitgeput van alle indrukken en dagen deze week was het gelukkig vanavond tijd, onder het genot van High School Musical, voor een lekkere amerikaanse fastfood avond; Pizza, hot dogs en friet, om daarna af te sluiten met een heerlijk ijsje.
Om nu, bijna 11 uur, lekker in mijn bed te belanden en dalijk de ruimte maar is gebruiken voor een goeie, lange nachtrust. Daar verlang ik echt naar.

Maar wat verwacht je na je eerste schoolweek alweer? 10 weken lang genoten van de zon in Turkije, Nederland, New York en Minnesota, is het ineens vanaf 05.46 elke ochtend weer tijd om uit bed te komen voor een dag vol met indrukkingen, ontmoetingen en heel veel engels. Stiekem zuigt dat toch wel heel veel energie.
Terugkijkend op m'n eerste schoolweek ben ik alweer wat stappen gevorderd, in alle richtingen. Langzaam wen ik weer aan school, leer ik steeds meer mensen kennen, verbetert mijn engels en bouw ik hier mijn leven op.
Vanaf 16 september ga ik dan ook maar beginnen met wat sporten, dansen om precies te zijn, en om nog preciezer te zijn ga ik 3 maal in de week dansen (jazz. streetdance en hiphop), niet alleen op een beetje de kilo's tegen te gaan, maar ook om mijn eigen ding te krijgen, lekker te genieten op de muziek en meer mensen te leren kennen. Zo hoop ik toch langzaam echt mijn plekje te gaan vinden.

Het leven hier gaat, net zoals in Nederland, ook niet altijd over rozengeuren en zonneschijn. Het is soms echt wel moeilijk, daar zal ik eerlijk in zijn. Maar ik had niet anders verwacht, of ligt dat aan mij? Het is niet zeer dat ik jullie als personen mis, dat is niks persoonlijks tegenover jullie, maar ik ontmoet hier ook mensen, die tippen natuurlijk niet aan jullie, maar ik doe en zie zoveel, dat ik me daar nog niet zo bezig mee kan houden, gelukkig. Ik denk als ik er echt bij stil gaan staan, dat ik niet stop met huilen, want stiekem mis ik jullie aanwezigheid wel, hoor.
Het zijn vooral de dingen als even ergens heen fietsen, en even langs die en nog even dat doen, je eigen gewoontes die je thuis had, wat ik mis. Alles gaat met de auto, je hebt niet echt goeie wegen om te fietsen, daarbij willen ze dat liever niet, want veiligheid voorop. Tuurlijk, in Nederland dacht ik altijd, *** fiets, ik wil met de auto, nu is dat toch echt andersom. Het is ook gewoon even wennen, netals dat over een jaar is als ik word gedwongen te fietsen om de extra kilo's eraf te krijgen. Maar ik denk dat ook deze ervaringen me laten groeien als persoon, en dat ik misschien wel meer van mijn leven in Nederland ga 'houden'. Niet dat het hier slecht is, maar anders, en voor hun zal de echte vrijheid heel apart zijn.

Hetzelfde geldt voor school, ik val echt van de ene in de andere verbazing door verschillen. Ik mag geen rugtas mee de klas innemen, iedereen loopt met alles rond in zijn handen, huiswerk lever je in, je kirjgt punten voor serieus alles wat je doet (huiswerk, toetsen, project, opletten etc) waarop je cijfer wordt gebaseerd, 68.3% loopt ongeveer in zijn 'ik kom net uit bed'-kleren, 21.4% loopt in zijn sportkleren (incl. docenten) omdat ze een wedstrijd hebben, en de andere lopen er dan nog redelijk normaal bij, ookal blijven er niet veel over, ieder lokaal heeft een telefoon want er worden iedere les wel mensen uitgebeld om naar t kantoor te komen, en iedereen heeft echt zijn vaste tafel bij de lunch.

Mijn eerste, echte weekend in Amerika is begonnen, gelukkig staat er niet zoveel op de planning en kan ik m'n eigen weer een beetje opladen om volgende week meer met nieuwe, frisse moed te beginnen! Ik kijk er wel naar uit, langzaam aan gaat alles een stuk vertrouwder voelen, leer je dingen en mensen beter kennen, en kan ik alles hier echt opbouwen. Dus met een beetje meer tijd, qua school, qua gezin zit het helemaal goed, heb ik dalijk echt mijn leven hier. En wil ik hier niet meer weg.
Ik kijk uit naar wat dit jaar me allemaal gaat brengen en geven!

Fijne Weekend Allemaal!
Knuffel









  • 07 September 2013 - 11:11

    Silvia:

    Hoi lone, ik vind het zo gezellig om jouw berichtjes te lezen en je avontuur mee te krijgen, je schrijft ook zo leuk!! Alles komt op zijn pootjes terecht je bent er net!!! Gaat helemaal goed komen met jou als je helemaal je plek hebt gevonden! en straks komt je terug met een amerikaans accent hahaha veel plezier ik wacht tot je volgende bericht! ;) xx

  • 07 September 2013 - 16:47

    Sonja Dekker:

    Hallo Lone,
    Logisch dat na de eerste indrukken er ook wat heimwee komt, komt allemaal goed,het is zo'n andere wereld en zeker in het begin loop je op je tenen. Veel succes op school en veel gezelligheid thuis in de familie. Slaap dit weekeinde eerst maar bij. Liefs

  • 07 September 2013 - 23:40

    Mark:

    Leer je ze dan ook meteen het duim-op-je-voorhoofd-ritueel bij een boer? :-P

  • 09 September 2013 - 14:59

    Eva Choquet:

    hee loon, ik zit dit soort berichtjes te lezen, tussendoor op school en dan krijg ik echt zo'n glimlach op mn gezicht omdat je het zo fijn hebt daar, geniet ervan lieve meid
    kusjes vanons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 66095

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: