Ongezond(heid) - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Ongezond(heid) - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Ongezond(heid)

Blijf op de hoogte en volg Lone

30 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

3.00 pm de zoemer klonk door het schoolgebouw, iedereen, op de seniors na, die mogen 5 minuten eerder weg op vrijdag, wisten niet hoe snel ze zich naar hun kluisje moesten verplaatsen om lekker aan het weekend te beginnen.
Hoewel ik normaal op mijn gemak er naar toe loop, aangezien we toch op de schoolbus moeten wachten van mij kleinere broertje, die vanaf de 'middle school' met de bus naar onze school komt, om zo met z'n drieeën naar huis te rijden, haastten ik me vrijdag ook naar mijn kluisje.
Vol spanning pakte ik mijn spullen in, deed ik mijn telefoon in mijn broekzak, en pakte ik als laatste mijn appel uit mijn kluisje, om, zoals elke dag na school, lekker te eten. Mijn status is er helaas wel meegemaakt.. Er komen zelfs mensen naar me toe die vragen of ik het elke dag eet, want dat valt ze op; Lone het appelmeisje.
Met mijn appel in mijn hand, mijn schooltas op mijn rug en mijn weekendtas in de hand, zocht ik naar mijn vriendin Joyha, om samen op de schoolbus te wachten. Al kwam die snel, na een plekje gevonden te hebben, genoot ik van mijn eerste echte gele schoolbus reis! Opzich is het gewoon een bus, maar het straalt wat uit en het geeft je een echt amerikaans gevoel, zoals je ziet in films!

Na een half uurtje in de bus te hebben doorgebracht, werden we door haar vader opgehaald, en reden we samen met haar jongere broertje en zusje, van de middle school, naar huis. Beginnend aan mijn eerste 'sleep over' in de Amerika!
De tijd vloog, na al het kletsen, spelen met de 3 kittens, mijn eerste vriendschapsarmbandje te hebben gekregen, lopen met het 2 jarige broertje, haar slang bewonderd te hebben en lekkers te hebben gekocht, werd ik meegenomen naar de Taco Bell. Toen ze hoorde dat ik daar nog nooit gegeten had, was het avondmaal snel bepaald. En 1 ding is zeker, dit is niet de laatste keer!
Om vervolgens om 11 uur nog even langs de walmart te gaan (24/7 open).Na een uur daar rond te hebben gehangen, zijn we wel 2 handen rijker. Hupakee, 2 soort bokshandschoenen in de pocket, met geluiden, om mijn broers is even terug te gaan pakken, en laten zien wat het nou eenhoud om een zus hebben!
's Nachts een heerlijk filmpje gekeken, te gaan slapen met de kittens overal en ergens, om de volgende dag wensend op te staan, 11.11 am, en heerlijk rustig aan te doen. Spelen met de play-do, spelletjes spelen en daarna heerlijk te eindigen met een brunch; koffiekoeken met glazuur, bacon, roerei met kaas en yoghurt. Ik zat goed vol daarna!

Zaterdagavond toch een beetje op tijd naar bed, naar echt een prachtige film te hebben gekeken, om vandaag om 6 uur gewekt te worden. Heerlijk op zondag, kuch kuch.
En om kwart over 7 reden we naar Minneapolis, het leek net een schooldag.
Na een ochtend te hebben gefotograveerd, gekeken en de renners aangemoedigd van de 'warriors run', en een stukje van het volkslied te hebben geleerd, trokken we 's middags op naar de winkels, beginnend met een snack time; m&m koekies, en daarna op zoek naar kostuums voor aankomende week,home coming week!
Zo'n 3 uur verder, wat spullen rijker, maar dat is nog een verassing, was het tijd voor weer wat eten. Zoals te raden, weer ongezond, want dat hadden we nog niet gehad dit weekend.
Na het maagje weer gevuld te hebben, was het tijd om het eten een beetje te laten zakken, oftewel een wandeling.
En echt een prachtige wandeling, bij de 'Minnehaha falls'. Wauw, we hebben er wat trappen voor op en af moeten klimmen, maar wat hadden we prachtig uitzicht. En het werd alleen maar mooier, toen ik met het avontuurlijke idee kwam over de rotsen te klimmen tot achter de waterval, om toch ook nog een beetje de calorieën van dit weekend te verbranden, het was geweldig!
Na een 2 uur lange stop en heel veel foto's verder, toch nog maar even opzoek naar kostuums, want klaar waren we nog niet..
Maar wat zul je zien? 5.03 pm, komen we eraan, om te zien dat ie om 5 pm sloot.. En hoe lossen we dat op? Juist, Ijs natuurlijk!
Nadat ik Mijn lichaam weer genoeg calorieën had gevoerd, reden we richting huis, ruim een uur lang, Al was het voor mij een vingerknip, want ik had heerlijk mijn oogjes gesloten, lange dag!
Eenmaal thuis, snel gegeten, om toch nog maar even hier de stad in te gaan. Want tja, we hadden kostuums, maar niet de kostuums die we morgen nodig hadden, alleen voor de andere dagen, altijd fijn..
Na nog 2 uren, kan ik eindelijk zeggen, zoals Spongebob, 'Ik ben er klaar voor, Ik ben er klaar voor!'

Na een weekend vol met calorieën uit het ongezonde eten, voel ik mijn buikje toch wel een beetje. Maar ziek gaan we niet worden, punt 1; ik slik iedere dag onze hollandse vitaminepillen, want die stuurde mama, punt 2; Ik eet elke dag een appel, maar de grootste punt, punt 3; Ik heb er geen tijd voor, want dit wordt de coolste Amerikaanse week!

Ik kan niet omschrijven hoeveel zin ik erin heb, gewoon heerlijk verkleed naar school, en niemand die raar opkijkt, heerlijk!
Maar dat verreist ook wel wat energie, want het is niet alleen maar verkleden, alsof we 5 jaar zijn, maar we hebben ook de 'pepfests', ookal weet ik nog niet helemaal wat het inhoud, maar het gaat om de schoolspirit, dus nieuw moet het zijn! Dat kennen wij in Nederland niet.
Dus nieuwe, en onvergetelijke, herinneringen gaan we wel weer opbouwen, dus ik ga een beetje zorgen dat mijn lichaam actief genoeg is om dat te verwerken.
Of wat ik probeer te zeggen, ik ga schappjes tellen, want ik heb een nieuwe, dikke, warme pjamabroek met schaapjes!

'1.. 2.. 3.. Ik ben er klaar voor!'

Schaaptrutsen allemaal! XXX






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 66077

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: