Homecoming week! - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Homecoming week! - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Homecoming week!

Blijf op de hoogte en volg Lone

05 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

Heerlijk warm liggend in mijn bed(je) na heerlijk bij te hebben geslapen en nagedroomd te hebben over alles, is dit de ultieme kans om jullie even lekker bij te praten, met mijn slaapoogjes, over deze 'nieuwe' week!

Iedereen heeft weleens van het woord 'homecoming' gehoord denk ik zo, maar wat is het nou eigelijk?
T is in een woord omschrijfbaar; FANTASTISCH!

Na schaapjes geteld te hebben, viel ik in een heerlijke diepe slaap om vervolgens om 5.57 wakker te worden. Een maandagochtend brak weer aan, je kent ze wel, begin van een nieuwe week, geen zin om je warme bed te verruilen voor de schoolbanken, maar deze maandagochtend was anders. Met een groot glimlach, vol met energie, rolde ik meteen me bed uit door naar de douche. Hoewel ik heb normaal echt nodig hen, om een beetje wakker te worden, stonden we deze ochtend lekker luid, vrolijk zingend onder de warme straal van de douche, heerlijk!
Na mijn stembanden opgewarmd te hebben, kon ik dan, eindelijk, mijn eerste homecoming outfit aantrekken. Mijn eerste, echte, en laatste homecoming ging beginnen!!
Mijn 'supergirl'-kostuum aangetrokken, twee staartjes gemaakt, wat oogschaduw opgedaan en de rode nepwimpers vastgelijmd, waren we er klaar voor. Dit beloofde een heerlijke dag te worden, aangezien mijn kostuum oorspronklijk een jump-suit pjama was, met voetjes!
Op mijn soort van slofjes en in mijn pjama te zijn aangekomen op school, vond ik mijn 2 zusjes en broertje; met hetzelfde pak.
Nadat alle lessen waren ingekort, hadden we een uur tijd voor de afsluiter van de dag. Samen met alle andere leerlingen namen we plaats in de gymzaal, die zijn hier met grote tribunes, om trefbalpotjes te bewonderen van verschillende teams, inclusief docenten. Het sloot de dag heerlijk af, nouja, mijn stroopwafel sloot de dag echt heerlijk af!

Helaas begon de dinsdagochtend iets vroeger, om 5.27 was ik de gelukkige die wakker mocht worden.. Maar dat deed de pret niet drukken, er stond nog steeds een 'big smile' op mijn gezichtje.
Maar tja, waarom ging ik er eigelijk zo vroeg uit? Na de krullers in het stopcontact te hebben gestoken, even heerlijke gedouched te hebben en ontbeten te hebben, mijn haren in de krul gezet. En niet met de normale krultang, nee, met de echte, beetje ouderwetse krullers. Ik leek net een oma... Gelukkig, deed mijn broer gezellig mee, aangezien hij geruïneerd haar wou hebben. Vandaag was het thema namelijk; 'Belle and the Beast', ofwel trek je mooiste jurken en pakken aan.
Met de krullers in mijn haar, voorzichtig mijn make-up gedaan, mijn nageltjes gelakt en mijn jurk en hakken aangetrokken. Om vervolgens na zo'n driekwartier eindelijk de krullers te verwijderen. Wauw, mijn haar was met 30 centimeter gekrompen, en wat een krullen had ik, en mijn kroontje maakte het helemaal af.
Na de dagelijkse foto weer te hebbe gemaakt voor de deur, was het tijd om weer naar school te vertrekken.
Na de 'gewone' normale dag te hebben gevolgd, en wat complimenten verder, was de dag eindelijk afgelopen, en kon ik mijn jurk en hakken omwisselen voor mijn lekkere zachte pjamabroek en trui, wat had ik daar behoefte aan. Een hele dag met een lange jurk lopen, die soms toch nog een beetje opgetild moet worden, is geen pretje.
Al snel mocht ik me weer omkleden, om lekker 5 kwartiertjes te gaan dansen, en wat spierpijn op te lopen met alle dat rekken en strekken.

Gelukkig mochten we woensdag weer 5 kwartier lang, om de spieren nog wat meer pijn t laten voelen. Maar klagen mag ik niet, want dit dagje was heel kort.
Een dagje in een lange jurk, alweer, slipperhakken en een bloemetje in mijn haar, maakte de hawaiian dag, de extreem korte hawaiian dag! Al lessen waren zo'n half uur korter, zodat we de jaarlijkse 'deur versieren' konden doen. Na onze klas helemaal grown te hebben versierd, de kleur van de juniors, waren we heerlijk 2 uur eerder uit.
Tijd om het thuisfront maar is te bellen na 4 weekjes, hè mama?

Al mijn energierijke ochtenden, waar donderdag totaal verpest. Na 's nachts om 12 uur wakker te worden van de onweer, en een half uur wakker te hebben gelegen, miste we een beetje slaap, maar als het alleen daar bijgebleven was..
Het lieve onweer kwam om half 3 gewoon even terug, en hoe? Anderhalf uur lang, vol met flitsen, harde regen en de hardste knallen, het leek wel of het bij de buren was. Helemaal in mijn dekens gewikkeld als een klein propje, op een ipad maar een beetje filmpjes kijken, was al snel gebleken dat wat afleiding me niet was gegunt. Bam, alle stroom eruit, gene licht, geen internet, niks laadde meer op en als kers op de taart, de ventilator kapte ermee, dat is geen pretje als het zo'n 30 graden overdag was.
Maar ondanks de onzettende barre, hete nacht, was de glimlach niet verdwenen. Want tja, het was donderdag, oftewel; Class Color Day.
De dag waar we de hele week naar uitkeken..
Vandaag stond in het teken van groen, en je bent Lone of Lone, we doen dat goed! Van mijn ondergoed tot aan mijn teennagels, van mijn schoenen tot aan mijn lippen, van mijn oorbellen tot aan mijn wimpers, en van de muziek (green day) tot aan mijn iphonehoesje, alles, maar dan ook echt alles, was groen. En waar ik niks voor had, werd wel groen gesminkt.
Na mijn skinsuit te hebben aangetrokken, mijn groene schoenen, mijn groene wimpers opgedaan, mijn groene sieraden aangedaan, mijn haar van binnen en buiten groen te hebben gesproten, mijn gezicht groen te hebben gesminkt en mijn lippen te hebben gestift, was het tijd voor de soort van jurk over mijn skinsuit, groen natuurlijk, met het effect als een boom.
Na de foto, doken we snel de auto in, aangezien we een beetje laat waren, om daar mijn handen en voeten en de laatste huidskleurige plekken groen te sminken. Mijn slangenpruik op, en we stapte de auto, klaar voor Greenday, voor mij dan.
En het is maar weer gebleken, een boom met slangen, die leeft, krijgt veel aandacht, mensen die 'sneaky' over de kluisjes keken, van me schrokken, met me op de foto wouden, ook al kenden ze me niet, reacties 'omg, wauw', veel complimenten van leerlingen en leraren, mensen die zich ondergekleed voelde, en dat werd beloond met de prijs! Het beste kostuum, dus ik heb nu 10 dollar voor de beste ijszaak hier, blije ik!
Maar door alle stress 's ochtends en toch het moe zijn, waren we wel mijn lunch vergeten.. Dus, deze dag, had ik ook mijn eerste echte school lunch, daar ginger mijn gezonde rituelen. Al moet ik zeggen dat de hamburger, pancakes, chocolade melk, aardbeien en ei ook wel goed beviel!
En het stond al snel in verhouding, toen ik thuis kwam, niks geen snack, dus geen chocolade, maar mijn heerlijke bed, om daar toch mooi even 2.5 uur bij te slapen, die tijd hadden we aangezien we geen huiswerk hadden omdat 90% zich had verkleed dinsdag, nodig had ik het dus wel.
Maar denk nou niet dat ik geen chocolade at die dag, dat kwam 's avonds helemaal goed met de chocolate chip cookies.

En toen was het alweer vrijdag, bijna weekend, maar ook de laatste dag van mijn eerste, laatste homecoming.
Vrijdag beter bekend op de middle school als 'freaky friday', kennen jullie die film? Moeder en dochter wisselen van lichaam, hier gebeurt dat niet echo hoor, maar alle ouders gaan wel mee naar school, met alle activiteiten die daar bijhoren. Helaas was ik daar iets te auto voor..
ik moest het doen met 'school spirit day', iedereen in de kleuren van de school, goud/geel en zwart bij ons. Met mijn zwarte schoenen, zwarte jurkje, zwarte blazer, goud/zwarte sjaal, goude nepwimpers, goude oogschaduw en mijn geel/zwarte lippen, sloot ik homecoming vriezend af, het weer was ineens van zo'n 30 graden naar 13 graden gekeerd, heerlijk met blote benen.
Maar met de School Spirit zat het wel goed, Amerika Duh, nadat alle lessen weer een half uur korter waren, mochten we ons klas ontkleuren, om daarna mijn eerste echte pepfest te hebben!
Weer terug met zijn alle in de gymzaal, speelde de schoolband de schoolsong en zong iedere die netjes mee, om vervolgens verschillende games te bewonderen, van volleybal tot een soort estafette, met de jongens die een jurk aanmoesten trekken en op hakken moesten drippelen naar de basket en scoren. Vooral erg leuk, als er een jongen beter op de hakken rent dan een meisje, en een stuk sneller, de jurk niet aankrijgt, niet snapt hoe het werkt, of de schoenen te klein zijn.
Na veel lachen, was het tijd voor de liedjes die iedere grade had gemaakt, omste beurt in het midden van de gymzaal om het te zingen, en ook nog vol energie en met een grote lach!
Gelukkig was dat nog niet het einde van de dag, na een vette pizza te hebben gegeten, was het tijd voor mijn eerste american football game!
Van het volkslied tot de schoolband tot de homecoming queens, alles erop en eraan, het was prachtig, en zo anders. Helaas maakte de regen en de onweer er halverwege een einde aan, maar ik was er bij, en het was meer dan cool!

En waarom hebben wij dit eigelijk niet in Nederland? Bedoel, zeg nou zelf dit klinkt toch vet? Vol met activiteiten voor iedereen en iedere dag een verkleedpartijtje, schept toch ook wat meer een band met de school?
Nou, gewoon weg, omdat wij nederlanders, geen school spirit hebben, we willen alleen van vakantie en weg, en tuurlijk willen ze hier ook vakantie, maar iedereen doet wel enthouiast met alles mee, niet allemaal even verkleed misschien, maar ze doen iets, en dat kennen wij niet.. Zo ook niet de schoolsporten, wat het een stuk leuker en makkelijker zou maken..
Dat vind ik echt jammer, het zou zo mooi zijn als wij dit soort dingen konden doen. Maarja ach, daarom genoot ik er nu ook wel dubbel en dwars van!

Oh, en denk niet dat we deze week niks deden, we keken nog steeds films en hadden nog steeds les. Zo ligt mijn trouwerij ook klaar, met alles erop en eraan, en mijn Birth Plan ook, ik ben voor alles due voorbereid, jongens!

Ik ga bijkomen van al mijn nieuwe ervaringen, en geniet van mijn weekend!
Fijn weekend, kaaskoppen!

Een kus van een vol met school spirit gevuld meisje.





  • 05 Oktober 2013 - 23:23

    Sonja:

    Super Lone dat je zo geniet, ik heb in New York op school Halloween mee mogen maken.
    Geweldig, heel mooie ervaring. Ik denk dat wij Hollanders te nuchter zijn om ons voor dit soort zaken in te spannen. Ik ben het met jou eens dat het schoolleven op deze manier een stuk aangenamer word. Geniet met volle teugen. Lieve groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 66070

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: