Schooldag 1. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Schooldag 1. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Schooldag 1.

Blijf op de hoogte en volg Lone

03 September 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

Van 'Misschien mag niemand je daar wel.' Tot 'Zie je, je krijgt puistjes.', van 'In die broek lijken je benen erg dik.' tot 'Misschien vinden ze je wel heel lelijk.' en van 'Had ie tas nou niet gekocht, het is TE.' Tot 'Dit kan je echt niet aantrekken, je lijkt wel een monster.' - gedachtes, hielden me uren lang wakker vannacht. Na 4 uurtjes slaap te hebben kunnen pakken, rolde we rond 6 uur t bed uit naar de douche om me vervolgens klaar te maken.
Niet dat mijn leuke gedachtes me daar met rust laten, na 738 setjes te hebben gepast, uiteindelijk toch weer bij de eerste uitgekomen; zwarte broek, olijfgroen met zwart hemdje en m'n uggs sleehakken er onder, wat sieraden en we waren er klaar voor.
Nou, deze moeite en het gepieker was dus voor niks, want 83% liep gewoon in zijn oude sloffie, waren heel geinteresseerd en mochten me wel.
Zie je wel Lone, zon eerste dag valt hartstikke mee!

Toen begon les 1, waarom wil die stoel nou niet verder? Met al mijn girlpower geef ik een Ruk aan de stoel en daar wankelde ik dan 1.5 m achteruit met tafel en al, tegen de achterbuurman te knallen. 'Oeps, sorry, goeiemorgen, o wait, excuses me, goodmorning!',
Daarna liet ik me vol schaamte tussen de stoel en de tafel glijden (die zaten aan elkaar, Amerika duh!), Goed wakker waren we weer!

Na mijn incidentje heb ik gelukkig van mijn 6 klassen, voor dit semester, kunnen genieten. Waar wij elke week hetzelfde rooster hebben en wat 2x per jaar wisselt, hebben hun iedere dag hetzelfde rooster wat 4x per jaar wisselt. Ik ben nog wel benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Het eerste uur kon ik nog lekker een beetje wakker worden terwijl we t hadden over t leven, niet gek als de les 'life' heet. Hij maakte al snel m'n dag door met de mededeling te komen 'jullie hebben alleen projecten, eentje ga je een trouwerij plannen en we hebben geen toetsen.
Het uur daarna had ik een uurtje child development, een soort opvoeding. Het klonk heel leuk, maar de komende week werken we aan de familieboom!
Les 3 was ineens erg serieus, gewoon Engels, ach hoort er ook bij.
Toen na de lunch (pasta, melk, appel, grote kook en pizza inbegrepen, maar ik zat aan m'n appeltje en boterhammetje) mocht ik voor het eerst het koor bijwonen, ik moet nog even een nachtje gaan slapen om te beslissen of dat mijn ding nou is..
Vervolgd door scheikunde, en met een beetje geluk was dat de eerste en de laatste keer. Niet mijn ding, laat staan in Engels, sus morgen maar even een wisseling aanvragen.
En zo ziet mijn dag eruit tot 7/11 volgens mij!

Ik heb wel ontdekt dat deze school helemaal bij mij past, niet alleen de coole kluisjes, de ipads, echt ik hou van t werken de ipad, de echte drinkkraantjes in de gang en de schoollunches, maar mijn school heeft hetzelfde autistische trekje als ik; De bel/wekker gaat niet om een hele tijd af, of te wel, we hebben les van 1 uur en 17 minuten, logisch toch?!

Zoals t er nu naar uitziet wordt dit echt een gaaf schooljaar, de vakken zijn leuk, de mensen zijn erg vriendelijk, geinteresseerd en behulpzaam en ik zit op een echte ***** Amerikaanse high school vanaf nu! Yeah!

Ondertussen slaap ik weer helemaal niet vroeg, want is de tijd ineens gevlogen naar half 11.. Fijn dit.

Jullie zijn bij me in m'n agenda,
Kusjes.

Ps. Over de bijgevoegde foto, mamalief maakt al vanaf dat de jongens voor t eerst naar school gingen, iedere eerste dag een foto op de trap met hun knuffels en dit jaar hoorde ik erbij!
Pss. Ik wou even de roddels alvast de wereld uithelpen, voordat ik dalijk terug kom en iedereen denkt dat ik Een kindje ben die met Eem knuffel maar school gaat..
Psss. Pippi langskous zonder gezicht (:

  • 04 September 2013 - 06:42

    Jolanda:

    Ik lees iedere ochtend jous blok onder het genot van mn 'goedemorgenkoffie'. stuk leuker dan de krant :-). Knuf vd buuf

  • 04 September 2013 - 06:43

    Jolanda:

    Met excuus vd typefouten :-0, ik neem nog maar snel een slokje

  • 04 September 2013 - 07:50

    Els:

    Loon, super om te lezen dat je na je zin had vandaag!
    Al die stress voor niks! Gaat goed komen meis! kusjes uit bommel!

  • 04 September 2013 - 22:25

    Sonja:

    Een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest. Niet meer doen dus. Lekker slapen en genieten. Je maakt er vast een mooi jaar van. Lieve groet


  • 06 September 2013 - 09:02

    Inga:

    heei zussie,

    ik kwam mevrouw Meesters in de gang tegen. Ze vroeg naar je en ik heb beloofd je de groeten van haar te doen, dus bij deze:)
    Francien vroeg ook al naar je... Ze noemt me nu ineens de hele tijd Lone terwijl ze het vorig jaar wel goed zei... Vaag
    Geniet van je lekkere schoollunch ik heb nog steeds kleffe half geplette boterhammetjes als lunch...

    xoxo je zusjee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 66050

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: