Weer gewoon een 'normale' week.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu Weer gewoon een 'normale' week.. - Reisverslag uit Pine Island, Verenigde Staten van Lone - WaarBenJij.nu

Weer gewoon een 'normale' week..

Blijf op de hoogte en volg Lone

11 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Pine Island

Met de raampjes open, de muziek op volume 63, de heerlijke relaxte muziek; redemption song bij Bob Marley, wind door de loshangende haren, rijdend onder de helder blauw lucht langs de plattelanden en de arm heerlijk uit het raam hangend in de zon, reden me alweer naar huis. Een lekkerder gevoel is er niet, gewoon even niks, alleen de muziek, de wind en de zon, gewoon even genieten.

Het is al eventjes geleden dat ik heb geschreven, maar het is tenslotte , helaas, weer een 'normale' week..
De normale wel in aanhalingstekens, want het blijft tenslotte Amerika, dus het 'normale' wat wij in Nederland kennen zal het nooit worden. Ik bedoel wie gaat er in Nederland op de middelbare school nou zijn eigen 'ecosystem' verzinnen, met je geheel eigen verzonnen dier. Loopt rond in een echte amerikaanse robe, die je altijd in films ziet, de 'bruine' koren die zo blij en mooi zingen met hun jurken aan? Ik bedoel, ik droeg dat deze week gewoon, het was even of ik een amerikaan was, in een film nog beter gezegd. Of skypt met zijn leraar die les geeft terwijl 'ie thuis zit?
Naast dat, hebben we, natuurlijk ook gewoon weer 2 films gezien, mochten we de babyspullen gaan kiezen op internet als project en schrijven we een beetje cheques uit, om te leren hoe dat later moet, hebben we natuurlijk ook nog wel een toetsje gemaakt, maak je maar geen zorgen dat we 'niks' leren.

Een heerlijke 'normaal' relaxt weekje kan je het dus wel noemen, zo was het weekend eigelijk ook. Zaterdag overdag heerlijk rustig aangedaan, een beetje bijkomen van de homecoming week, maar aan het eind van de dag heb ik eindelijk mijn taartkunsten kunnen showen hier! Een heerlijke brownietaart, met M&Ms, chocoladeglazuur en kitkats, viel natuurlijk erg in de smaak. Denk trouwens niet gewoon M&Ms erop, nee, het heeft me een half uur, als het niet meer was, tijd gekost om ze te sorteren, want ik wou alleen rood en blauw, en met oranje de tekst 'USA 13/14' schrijven, beetje creatief moeten we wel blijven he! Om het vervolgens in stijl af te sluiten, een lintje, met de hollandse vlag erop, om de taart en een USA-belletje.
Ze vonden het heerlijk, had ook niet echt anders verwacht, aangezien we hier elke dag chocolade eten. (Daarover gesproken, normaal had ik misschien 5 tot 10 puistjes in een jaar, ja ik had, HAD, een mooie huid, nu groeien ze alle 10 tegelijkertijd..)
Die 's avonds werd gedeeld bij het kampvuur met allerlei vrienden, erg gezellige avond met genoeg eten!
En zondag, beogn eigelijk weer heel rustig, en zo is 'ie ook geëindigd. Tussendoor alleen even langs Opa en Oma geweest, want die waren ziek, en even langs de winkel voor fotopapier.

Want na school, ook al hebben we niet heel veel huiswerk, hoop ik zo te houden, wordt de tijd toch snel gevuld, en niet met middagdutjes die ik van te voren altijd wel hoop te houden, maar deze week, ging bijna al mijn vrije tijd uit naar mijn 2 fotolijsten, 'slechts' 134 foto's uit moeten kiezen, uit de ongeveer 9.000 die ik er hier heb, om ze vervolgens de printen, uit de snijden en dan mijn collage te maken, het kost meer tijd dan dat je verwacht. Maar ik moet zeggen, al zeg ik hetzelfde, ze zijn rete gaaf geworden, en ik ben er ontzettend blij mee. Want wie weleens op mijn kamer is geweest, weet dat foto's op mijn kamer niet kunnen ontbreken, laat staan van al de beste momenten met alle geweldige mensen die ik om me heen heb, ofja had. En daar wordt ik niets liever dan aan herinnert, en zo zijn jullie toch bij me, zie ik jullie als ik wakker wordt en als ik ga slapen!
Gelukkig was ik na 3 middagen en avonden klaar, wel met weer 3 uur dansen tussendoor, alle spiertjes zijn weer wat meer uitgerekt, al kon ik natuurlijk na de 2 uur dansen op woensdag niet de 200 meter naar huis meer lopen, dus ik werd heel lief thuisgebracht door een meisje van dansen. Best raar dat ze gewoon allemaal auto rijden, en dit was nog een dikke auto ook. Maar vandaag had ik even tijd om weer wat te relaxen, want de dagen zijn toch best lang. Dus gewoon heerlijk een middagje in mijn lekkere bed een filmpje kijken, om wat energie op te bouwen, dat ik morgen tijdens mijn logeerpartijtje kan wakker blijven! Jayha, een vriendin, komt hier slapen, voor het eerst een logeerpartij in mijn eigen huis, ben benieuwd!

Nog even wat pepernootjes naar binnen werken, en dan maar mijn oogjes weer gaan sluiten. Want tja.. Gisteren na het dansen kon ik de verleiding na 2/3 weken niet meer weerstaan en moest ik toch een zak gaan openen, en dat beviel goed, dus het vliegt er doorheen.. Dus goh, als je nou denkt, 'hey, deze supermarkt heeft wat pepernoten te veel, die hebben ze in Amerika nodig.', stuur ze gerust open, ze krijgen hier een warm thuis!
Niet alleen ik, maar ook mijn gastgezin, vind ze toch wel heel erg lekker! Dusja, met 5 mensen, amerikaanse mensen, die 3 maal onze porties eten, en dan de pepernoten zak, waar toch weer goed wat lucht bij zit, kan je je enigzins voorstellen wat dat betekent voor de levensduur van de pepernoten. Ja, 1 dag nog.

Succes iedereen met jullie laatste dagje school, misschien ook wel werk, en ik wens jullie een hele fijne vakantie! Ik moet nog 3 daagjes en dan heb ik MEA ofzo, iniedegeval, een heerlijk lang weekend!

Geniet ervan! X

  • 11 Oktober 2013 - 13:35

    Sonja:

    Leuk te lezen Lone, super dat het je allemaal zo bevalt. Hans gaat wat beter, maar heeft tijd nodig.
    Gezellig weekeinde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lone

Heehoi. Zoals julle weten zit ik komend jaar in het grote land AMERIKA om mn eigen even vet te kweken! Om precies te zijn zit ik in Pine Island, Minnesota. Het is een klein dorp op ongeveer een uur afstand de twin-stad Minneapolis en St. Paul, dat is de hoofdstad van Minnesota. Ook ligt het 'maar' zo'n 600 km van Chicago en Minnesota grenst aan Canada, dus ik zit lekker noordelijk. Mijn gastgezin kent een pa en ma, 2 broers van 13 en 17, 3 honden en een kat. Samen met mijn 2 broers ga ik in Byron naar school, zo'n 20 kilometer verderop. Door het jaar heen hou ik jullie met deze blog op de hoogte, want door het 7 uur tijdsverchil is het moeilijk jullie te bereiken. Zo kun je het een keer lezen als je zin en tijd hebt en hoef ik niet alles 7844x te vertellen. Een win-winsituatie dus. Reacties zijn van harte welkom! Een dikke kus voor jullie allemaal!

Actief sinds 07 Aug. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 66055

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

10 maanden Amerika

Landen bezocht: